مقالات

اهمیت نیروی انسانی در سازمان و بهترین روش حفظ آنها

اهمیت نیروی انسانی در سازمان و بهترین روش حفظ آنها

پایه و اساس پیشرفت کاری یک سازمان، شرکت، انواع موسسات و مراکز مختلف بواسطه وجود نیروی انسانی متخصص، با تجربه، منظم و متعهد به فعالیت خود است. در این بین مدیران نیز همواره سعی میکنند از بهترین افراد به عنوان عضوی از تیم شرکت استفاده کنند. اهمیت نیروی انسانی در سازمان به قدری بالا است که اگر شما بدون توجه راهبردی به آنها بخواهید پیش بروید، در این صورت دستیابی به اهداف بلند پروازانه مرتبط با حوزه کاری شما قدری سخت خواهد بود.

اما باید ببینیم که مدیران و سرپرستان چه اقداماتی را می توانند انجام دهند که کارمندان و نیروی کار بتوانند با روحیه و انرژی بالا و رغبت حداکثری با مجموعه همکاری داشته باشند و با اشتیاق به کار خود ادامه دهند. در این مقاله می خواهیم یک تکنیک اساسی و مهم را ارائه دهیم که میتواند برای مدیران کاربردی باشد. پس به ادامه مقاله توجه فرمائید.

چرا قدردانی از نیروی انسانی توسط مدیران تاثیر مثبتی دارد؟

یکی از تکنیک های مهم که مدیران شرکت اغلب کاملا به آن واقف هستند استفاده از روشهایی برای قدردانی و تشویق کارمندان نیروی انسانی است. این روشها بسیار متنوع می باشد بطوریکه میتواند شامل پاداش های ماهیانه یا ارائه انواع هدایای سازمانی باشد. همانطور که گفته شد اولویت اصلی تقویت روحیه و تشویق برای ارائه کار بهتر و با کیفیت بالاتر است. هدیه سازمانی جنبه تبلیغاتی نیز خواهند داشت به این صورت که یکسری محصولات و وسایل کاربردی که مختص خانم ها و آقایان است همراه با آرم شرکت و سازمان ارائه خواهد شد.

بنابراین میتواند تا حدودی روی برندسازی مجموعه نیز تاثیر مثبتی بگذارد. البته نیاز نیست که مدیران از انواع محصولات گران قیمت با هزینه خرید بالا استفاده کنند همین که نیروی کار و عوامل مشغول در شرکت متوجه نیت ستایش گرایانه شما شوند سعی میکنند با تمام تلاش بهترین و باکیفیت ترین فعالیت را در مجموعه داشته باشند. بنابراین ما از نیروی انسانی سازمان قدردانی میکنیم تا به صورت هوشمندانه باعث جذب آنها، پایداری و جلوگیری از ریزش نیرو شویم.

چرا قدردانی از نیروی انسانی توسط مدیران تاثیر مثبتی دارد؟

چه هدایای مناسبتی را میتوانیم برای ارائه به نیروی انسانی در نظر بگیریم؟

با توجه به توضیحات مذکور یکی از راه‌های حفظ نیروی انسانی و استفاده از دانش تخصصی آنها ارائه انواع هدیه سازمانی است. اما سوال اصلی اینجاست که ما چه نوع هدایای سازمانی را در شمار مناسب خریداری کنیم تا بتوانیم در مناسبت‌های گوناگون به آنها هدیه دهیم. پاسخ این سوال کاملاً ساده است. به جای آنکه از وجه نقد یا پول جزئی برای تشویق و افزایش روحیه کارکنان استفاده کنید می‌توانید همان هزینه را به خرید یک محصول منحصر به فرد زیبا و دکوری صرف کنید.

قطعاً هر چقدر که آن محصول زیباتر باشد افراد تمایل بیشتری برای استفاده آن در منزل یا محیط کار خود خواهند داشت. به عنوان مثال استفاده از اقلام دکوری همچون تابلو طلا، استندها، لوح تقدیر و موارد این چنینی جزو محصولات ایده آل تلقی می‌شوند. همچنین می‌توانند رسمیت شرکت یا سازمان شما را حفظ کنند و هم اینکه افراد بتوانند آنها را به یادگار نگه دارند.

طبیعتاً این کار تعهد کاری آنها را افزایش خواهد داد. البته این کار تنها مختص به نیروی انسانی و کارکنان شرکت و سازمان نیست چرا که شما می‌توانید آنها را برای مشتریان خود نیز در نظر بگیرید. در کنار این‌ها همکاران تجاری نیز از این مزیت دریافت هدیه برخوردار خواهند بود.

هدایای سازمانی و نقش آن در جلوگیری از ریزش نیرو

جذب نیروی انسانی متخصص یک فرایند به نسبت پیچیده‌ای می‌باشد بطوریکه مدیران، معاونان و افرادی که مسئولیت استخدام افراد را با توجه به تخصص آنها بر عهده دارند نمی‌توانند در همان روزهای اول از تجربه، مهارت و ویژگی‌های نیروی انسانی خود مطلع شوند. علاوه بر حساس بودن جذب نیرو، حفظ و نگهداری آنها نیز موضوع پیچیده دیگری می‌باشد.

افرادی که از تخصص بالایی برخوردار هستند اگر به هر دلیلی مانند مزایای اندک قصد ترک شرکت را داشته باشند در آن صورت قطعاً روی روند کاری مجموعه اثر منفی خواهد داشت. اما مدیریت سازمان باید راهکارهای اساسی را برای جلوگیری از این موضوع بیاندیشند. ساده‌ترین آن در نظرگیری چند هدیه سازمانی ساده است. در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان دارد از انواع کیف دستی چرم و محصولات مشابه استفاده شود. اما اقلامی که ساخته شده از عناصر طلای 24 عیار می‌باشند حتما می‌تواند توجه و نظر نیروی انسانی را به خود جلب کند.

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد تابلو طلا با توجه به آنکه از ورق طلای 24 عیار ساخته شده است و تنوع بالایی نیز دارند نسبت به سایر محصولات ارجحیت خواهند داشت. انواع تابلو شعر، تابلو طبیعت، تابلوی عارفانه، تابلوی مذهبی و حتی تابلوهای سازمانی سفارشی نیز وجود دارند که شما می‌توانید آنها را برای کاربری شخصی یا هدیه سازمانی خریداری کنید.

هدایای سازمانی و نقش آن در جلوگیری از ریزش نیرو

قیمت مناسب هدیه سازمانی

هدایای سازمانی که برای ارائه به نیروی انسانی و کارکنان و مشتریان خریداری میشوند با استفاده از ورق های طلا طراحی و ساخته می شوند قیمت های بسیار مناسبی دارند. این ورق ها با ضخامت حداقل اما دقیقا با همان عیار 24 ساخته می شوند تا افراد با کمترین بودجه بتوانند به خرید آن ها بپردازند البته تابلوهای طلا یکی از این محصولات میباشد. چرا که اقلام دیگری در بخش محصولات همین سایت قابل مشاهده است که برای مناسبت های مختلف مانند روز تولد و مناسبت های دیگر ایده آل هستند.

از آنجایی که نیروی انسانی در سازمان به عنوان یک سرمایه تلقی میشود بهتر است برنامه ریزی دقیقی برای حفظ آنها از طریق خرید و ارائه هدیه سازمانی داشته باشید. قطعا این اقدام نتایج زودهنگام را برای شما خواهد داشت. این هزینه ای که برای خرید هدیه سازمانی صرف میشود یک نوع سرمایه گذاری برای دریافت بازدهی و راندمان بیشتر از جانب نیروی کار خواهد بود.

گروه هنری دانژه تولید کننده انواع هدایای سازمانی با ورق طلا

گروه هنری دانژه با فراهم کردن یک بستر آنلاین اینترنتی کلیه محصولات و هدایای سازمانی را در همین وبسایت با امنیت بالا به فروش می رساند. این برند معتبر با عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات مسئولیت طراحی و ساخت انواع اقلام سفارشی هدیه سازمانی را نیز برعهده دارد. به همین دلیل شما میتوانید در مورد ساخت محصولات سفارشی با کارشناسان این شرکت در تماس باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *