مقالات

نحوه نگهداری از زیورآلات روکش طلا (نکات مهم و کاربردی)

نحوه نگهداری از زیورآلات روکش طلا (نکات مهم و کاربردی)

با توجه به بالا رفتن قیمت خرید طلا در بازار کشور ایران، شاید برای بسیاری از مردم به صرفه نباشد که زیورآلات طلا را برای خودشان انتخاب کنند. در چنین شرایطی، بهترین کار این است که از زیورآلات روکش طلا استفاده شود. برخی از افراد به دلیل ارزان قیمت بودن زیورآلات مردانه و زنانه روکش طلا نسبت به زیورآلات طلا، اهمیت زیادی به نگهداری از آن‌ها نمی‌دهند؛ ولی واقعیت این است که این زیورآلات نیز در معرض سیاه شدن و کدر شدن هستند. پس با ما همراه باشید تا نکات مهم برای نگهداری از زیورآلات با روکش طلای 24 عیار را به شما توضیح دهیم.

چطور از زیورآلات روکش طلای خود نگهداری کنیم؟

زیورآلات روکش طلا، می‌توانند با جنس‌های مختلفی از جمله مس، برنج و یا حتی نقره ساخته شده باشند، ولی روی آن‌ها یک روکش طلا برای افزایش مقاومت قرار می‌گیرد. طلا یک فلز ناب است که در صورت خالص بودن، به هیچ وجه اکسید نمی‌شود و در برابر تمامی شرایط از خودش مقاومت بالایی نشان می‌دهد. با این حال به دلیل نرم بودن طلای خالص، به آن فلزات دیگری اضافه می‌کنند تا بتوانند این فلز را شکل بدهند.

اگر جواهرات با روکش طلای 18 عیار ساخته شده باشند، حساسیت بالایی برای نگهداری دارند؛ اما هر چقدر عیار آن‌ها بالاتر رود، مقاومت این زیورآلات در برابر شرایط مختلف نیز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه زیورآلات زنانه موجود در سایت گروه هنری دانژه، همگی با روکش طلای 24 عیار ساخته شده‌اند، خیالتان از بابت کیفیت و ماندگاری آن‌ها راحت باشد. همچنین می‌توانید برای اطمینان خاطر، نکات مهم نگهداری از این زیورآلات را مد نظر داشته باشید.

 

چطور از زیورآلات روکش طلای خود نگهداری کنیم؟

 

تمیز کردن زیورآلات با روکش طلای 24 عیار

زیورآلات با روکش طلای 24 عیار جنس بسیار مرغوبی دارند و می‌توانند به راحتی تا چندین سال برای شما کارایی داشته باشند؛ اما همانطور که اشاره کردیم هر چقدر عیار طلا افزایش پیدا کند، حساسیت آن در برابر ضربه و فشار نیز بالاتر می‌رود. به همین خاطر، باید برای تمیز کردن زیورآلات ساخته شده با روکش طلای 24 عیار دقت کافی داشته باشید تا به بافت این زیورآلات آسیب زیادی وارد نشود.

تمیز کردن جواهرات روکش طلای 24 عیار با یک دستمال سفید، تمیز و عاری از گرد و خاک امکان‌پذیر است. حتما از دستمال‌های بدون پرز برای تمیز کردن این جواهرات استفاده کنید. بهتر است که پس از هر بار استفاده از این زیورآلات، آن‌ها را به درستی تمیز کنید تا گرد و غباری روی این زیورآلات باقی نماند. به خصوص در مواقعی که زیورآلات در معرض پوست رطوبت‌دار شما قرار گرفتند، باید حتما به تمیز کردن آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: ست انگشتر و دستبند طلا؛ ست جذاب برای آقایان و خانم ها

انتخاب مکان مناسب برای نگهداری از زیورآلات روکش طلا

زیورآلات روکش طلا به دلیل اینکه با روکش طلای مرغوب ساخته شده‌اند، می‌توانند تا مدت‌ها برای شما کارایی داشته باشند؛ به شرطی که آن‌ها را در یک مکان مناسب نگهداری کنید. بهتر است که این زیورآلات را دور از زیورآلات دیگر نگهداری کنید. چرا که جنس ورق طلای 24 عیار نسبتا به ضربه و خط و خش حساس است. اگر زیورآلات دیگر با این زیورآلات طلا در تماس باشند، ممکن است باعث ایجاد خط و خراش روی آن‌ها شوند.

بهتر است که این زیورآلات را در یک جعبه درب بسته، به دور از رطوبت و در فضای مناسب نگهداری کنید. از قرار دادن زیورآلات ساخته شده با روکش طلا در معرض آفتاب و هوای خیلی سرد و گرم خودداری کنید. بهترین مکان برای نگهداری از این زیورآلات، مکان‌های تاریک و بدون رطوبت است.

 

انتخاب مکان مناسب برای نگهداری از زیورآلات روکش طلا

 

بهترین زمان برای استفاده از جواهرات با روکش طلا

یکی از دلایلی که باعث تیره شدن رنگ جواهرات با روکش طلا می‌شود، این است که شما در زمان مناسب این زیورآلات را استفاده نمی‌کنید. این جواهرات به تعریق بدن و مواد شیمیایی حساسیت نشان می‌دهند و ممکن است ظاهری تیره‌ و کدر پیدا کنند. بنابراین، بهتر است که ابتدا لباس بپوشید، عطر و ادکلن بزنید و در نهایت زیورآلات را به گردن و دست خودتان آویزان کنید.

زیورآلات شما به مواد شیمیایی مختلف مانند ادکلن، عطر، اسپری الکل و حتی برخی از کرم‌های مرطوب کننده حساس هستند. پس اگر قرار است آرایش کنید، ابتدا این کار را انجام دهید و در مرحله آخر زیورآلات سفارشی خودتان را مورد استفاده قرار دهید.

آیا می‌توان در استخر از زیورآلات ساخته شده با روکش طلا استفاده کرد؟

آب استخر حاوی املاح و مواد شیمیایی مختلفی است که می‌توانند به زیورآلات شما آسیب زیادی وارد کنند. استفاده از بدلیجات در حین شنا ممنوع است؛ اما زیورآلاتی که با روکش طلا ساخته می‌شوند می‌توانند دوام خوبی در این شرایط داشته باشند. بنابراین، اگر فراموش کردید که گوشواره یا گردنبند ورق طلای 24 عیار خودتان را قبل از شنا در بیاورید، نیازی به نگرانی نیست. البته پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از کدر شدن زیورآلات روکش طلا، حتما قبل از رفتن به استخر آن‌ها را در بیاورید. در این صورت دیگر خیالتان از بابت درخشان ماندن این زیورآلات راحت خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: بهترین هدیه برای عشقم چی بخرم؟ معرفی چند کادوی لاکچری

 

آیا می‌توان در استخر از زیورآلات ساخته شده با روکش طلا استفاده کرد؟

 

نکات تکمیلی برای مراقبت از زیورآلات طلا

حال که با نکات مهم برای نگهداری از زیورآلات طلا و روکش طلا آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که با چند نکته مهم این مقاله را جمع بندی کنیم.

  • بهتر است که این زیورآلات را قبل از انجام کارهای سنگین مانند ورزش که باعث ایجاد تعریق در پوست شما می‌شوند، در بیاورید. در این صورت درخشندگی آن‌ها ماندگارتر خواهد بود.
  • صابون و مواد شوینده می‌توانند باعث ایجاد کدری و تیرگی در زیورآلات ساخته شده با ورق طلا شوند. از این رو در هنگام استحمام، شستشوی ظرف‌ها و … بهتر است که این زیورآلات را در بیاورید.
  • زیورآلات روکش طلای 24 عیار نباید در معرض مواد ساینده مانند شن و ماسه ساحل قرار بگیرند.
  • از تمیز کننده‌هایی که هیچ اطلاعاتی در مورد تاثیر آن‌ها روی زیورآلات طلا ندارید، استفاده نکنید.

خرید بهترین زیورآلات روکش طلا از سایت دانژه

کیفیت زیورآلات با روکش طلای 24 عیار می‌تواند دلیلی برای افزایش طول عمر و ماندگاری این زیورآلات باشد. سعی کنید که از یک فروشگاه معتبر برای خرید این زیورآلات اقدام کنید. سایت گروه هنری دانژه بهترین زیورآلات کودکانه، زنانه و مردانه را که با ورق طلای 24 عیار ساخته شده‌اند، به شما ارائه می‌کند. فقط کافیست که این زیورآلات را با قیمت مناسب از طریق این سایت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =