مقالات

سه قاب یا قاب در قاب

سه قاب یا قاب در قاب

تابلو ها و آثار نقاشی با انواع قاب ها با طرح ها و مدل های مختلف عرضه می شوند. عمده کاربرد قاب ها محافظت از اثر و همچنین افزایش تمرکز بر روی اثر هنری است؛ تا مخاطب را بیش از همه جذب کند.

انواع قاب ها

قاب ها دارای دسته بندی های مختلف هستند که به فراخور موضوع انتخاب های متفاوتی را برای ما به همراه خواهند داشت.

قاب ها از نظر جنس به انواع متداول چوبی ، پلاستیکی ، کاغذی و فلزی تقسیم می شوند. همچنین قاب ها در طرح های متفاوت با رنگ های متفاوت تولید می شند که هر یک استقلال معنایی خاص خود را دارند و تاثیر زیادی در نمایش اثر دارند.

 

شما می توانید برای خرید محصولات دانژه با طراحی سه قاب به فروشگاه گروه هنری دانژه مراجعه کنید.

سه قاب

قاب گذاری سه قاب یا قاب در قاب قدمت چندانی ندارد و در واقع ایده آن را بیشتر در مدل معروف پاسپارتو می توان دید.

در پاسپارتو به جز قاب اصلی ، زمینه ای دیگر درون قاب اصلی و در حاشیه اثر در نظر گرفته می شود تا جلوه اثر را دو چندان کند.

در نوع سه قاب نیز از همین ایده بهره گرفته شده و به جای استفاده از یک قاب، از دو قاب به صورت تو در تو استفاده شده است.

برای تابلو بالا از سه قاب استفاده شده و می توانید به وضوع ببینید که در این نوع از قاب بندی یک قاب به عنوان قاب اصلی در نظر گرفته می شود که حاشیه کلی را ترسیم می کند.

سپس حاشیه ای به درون آن اضافه می شود که می تواند رنگ ها و جنس های متفاوتی داشته باشد.

برای مثال می توان از پارچه و یا مقوا در این ترسیم استفاده کرد که رنگ آن باتوجه به معیارهای رنگ شناسی و زیبایی شناختی می تواند با اثر و یا قاب ها تناسب داشته و یا نداشته باشد.

پس از حاشیه گفته شده قاب دیگری به دور اثر اصلی قرار داده که معمولا از نظر جنس و رنگ همانند قاب اصلی است و به نوعی تنها در اندازه با قاب اصلی تفاوت دارد.

البته این موضع نیز به سلیقه و انتخاب طراح بستگی دارد و می تواند تا جایی که زیبایی اثر را خدشه دار نکند تغییراتی در این حالات ایجاد کند.

در ضمن باید توجه داشت طراحی و ساخت قاب و انتخاب مدل ها و رنگ های آن از حساسیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که می تواند یک اثر هنری بسیار با ارزش را در چشم مخاطب پایین آورده و جذابیت و زیبایی آن را بکاهد.

پس حتما می بایست شخصی که طراحی قاب را به عهده می گیرد؛ دارای تخصص در این زمینه باشد.

مقاله پیشنهادی: خرید جاسوئیچی لاکچری؛ بهترین جنس، زیباترین طرح و مدل

سخن آخر

طراحی و انتخاب نوع قاب به سلیقه طراح آن بستگی دارد؛ همچنین هر کس می تواند با الهام گرفتن از مدل های مختلف رایج و اعمال تغییرات دلخواه خود ، قاب های جدیدی را به وجود آورد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با نمادها ، رنگ ها ، مواد و قاب های مختلف به بخش مقالات در مجله خبری دانژه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پانزده =