مقالات

معرفی نماد ماه‌ها به یونانی و معانی هر کدام از این نمادها

معرفی نماد ماه‌ها به یونانی و معانی هر کدام از این نمادها

در فرهنگ‌های مختلف هر ماه نماد مخصوص به خود را دارد. همانطور که در فرهنگ ما ایرانیان، نماد ماه فروردین با نماد ماه اسفند متفاوت است، در فرهنگ‌های دیگر نیز چنین تفاوتی وجود دارد. یکی از زیباترین نمادهای ماه تولد در جهان، نمادهای یونانی هستند که با ظاهر جذاب خودشان می‌توانند در زیورآلات مختلف مورد استفاده قرار گیرند. تقویم زودیاک، تقویم یونانیان است که به 12 قسمت تقسیم بندی می‌شود. هر یک از ماه‌های سال به یونانی دارای نماد و معنی خاصی است که در ادامه مقاله قصد داریم در مورد هر یک از آن‌ها صحبت کنیم.

نماد ماه‌ها به یونانی

در هر فرهنگ و تاریخچه‌ای، تقویم‌های مختلفی وجود دارند. یونانیان باستان نیز مانند هر یک از فرهنگ‌های مختلف جهانی، دارای تاریخچه خاص و نمادهای متفاوتی‌اند. به عقیده بسیاری از افراد نماد ماه‌ها به یونانی بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. چرا که برای هر یک از این نمادها، مفهوم خاصی وجود دارد. برای آشنایی با نماد ماه‌ها به یونانی، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

نماد ماه فروردین به یونانی؛ لئو

نماد ماه فروردین به یونانی؛ قوچ

نماد ماه فروردین به یونانی یک قوچ است. قوچ پشم طلایی داشت و پشم آن در آسمان قرار داده شد تا مورد احترام قرار بگیرد. این قوچ زیبا می‌تواند برای ساخت انواع زیورآلات مورد استفاده قرار گیرد. شعار متولدین ماه فروردین، من عمل می‌کنم است! یعنی آن‌ها برای هر چیزی که تصمیم می‌گیرند، عمل می‌کنند تا بتوانند آن کار را به پایان برسانند. متولدین ماه فروردین عاشق استقلال هستند و همیشه مستقل و آزاد فکر می‌کنند. این افراد دوست دارند که منتظر واکنش مطلوب شما باشند. اگر درخواستی از شما دارند و شما واکنش منفی به آن‌ها نشان می‌دهید، ناراحت می‌شوند.

عنصر وجودی متولدین فروردین ماه آتش است. این افراد خونگرم و صمیمی هستند و می‌توانند شرایط را عوض کنند. با وجود اینکه بسیار خونگرم هستند، آن‌ها ممکن است خیلی زود از کوره در بروند. سنگ متولدین فروردین ماه الماس است که می‌توانید آن را با نماد ماه فروردین یونانی ترکیب کنید و زیورآلات جذاب و منحصر به فرد برای خود در نظر بگیرید.

نماد ماه اردیبهشت به یونانی؛ ثور

نماد ماه اردیبهشت به یونانی؛ ثور

ثور در واقع یک نماد نیمه انسان و نیمه گاو است که در تاریخچه یونانی شناخته می‌شود. این نماد ظاهری مشابه با یک گاو دارد که با طراحی بی نظیر ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. متولدین ماه اردیبهشت که از این نوع نماد استفاده می‌کنند، بسیار دیر ناراحت می‌شوند؛ اما اگر ناراحت شوند از کوره در می‌روند. شعار متولدین ماه اردیبهشت، همه چیز مال من است، می‌باشد. یعنی این افراد همواره تلاش می‌کنند تا همه چیز را تحت تسلط خودشان در بیاورند. متولدین این ماه افرادی آرام، محتاط و حساس هستند.

به غیر از نماد ماه اردیبهشت، باید بدانید که متولدین این ماه عنصر خاک دارند. این یعنی اینکه آن‌ها بسیار خونگرم و صمیمی هستند. افرادی که دارای عنصر خاک هستند، فعال و منطقی‌اند و از گذشته خودشان درس می‌گیرند. این افراد اهل رویاپردازی نیستند و برای آینده خودشان برنامه ریزی می‌کنند. سنگ متولدین اردیبهشت ماه زمرد است که می‌توانید آن را با زیورآلات ساخته شده با نماد یونانی اردیبهشت ترکیب کنید و از زیبایی هر دو لذت ببرید.

نماد ماه خرداد به یونانی؛ جوزا

نماد ماه خرداد به یونانی؛ جوزا

یکی از زیباترین نمادهای ماه تولد به یونانی، نماد جوزا است. این نماد، نشان دهنده دوقلویی است که توسط برادران ناتنی کاستور و پولیدئوس هدایت می‌شدند. یکی از این دو قلوها بداخلاق بود و یکی دیگر از آن‌ها فانی. به دلیل جدایی ناپذیری آن‌ها، این نماد طراحی شده است. هر کدام از این دوقلوها قدرت‌های متفاوتی داشتند. در نهایت در طول جنگ و نبرد، کاستور کشته شد و پولیدئوس در تلاش بود که به عالم اموات برود. اما در نهایت زئوس به این دو برادر این امکان را داد تا دنیای خودشان را در زیرین و المپوس تقسیم کنند و هر روز در آن مکان حضور داشته باشند.

تابلو نقاشی ورق طلا هدیه ای جذاب و ارزشمند برای تمامی سلیقه ها
مطالعه

متولدین خرداد که از نماد ماه خرداد استفاده می‌کنند، همیشه در تلاش برای بهتر شدن هستند. متولدین این ماه اطلاعات عمومی خوبی دارند و از دریافت اطلاعات جدید استقبال می‌کنند. متولدین ماه خرداد باهوش، کنجکاو و اجتماعی و با اراده و موفق هستند. عنصر وجودی ماه خرداد خاک است. این افراد دوراندیش برای هدف خودشان تلاش می‌کنند و همواره فعالیت دارند. سنگ ماه تولد خرداد مروارید است که می‌توانید از آن استفاده کنید و از زیبایی آن در زیورآلات خودتان لذت ببرید.

نماد ماه تولد تیر؛ سرطان

نماد ماه تولد تیر؛ سرطان

نماد ماه تولد تیر نماد سرطان است که با یک خرچنگ نشان داده می‌شود. در اساطیر یونان، خرچنگ در دومین زایمان هرکول ظاهر می‌شود. این خرچنگ پنجه‌های خود را در پای هرکول فرو کرد و هرکول نیز از قدرت خود استفاده کرد تا خرچنگ را له کند. هرا فردی بود که خرچنگ را با قرار دادن تصویرش در تقویم یونانی، گرامی داشت. متولدین تیر ماه افرادی خوش مشرب هستند و شعار آن‌ها من احساس می‌کنم، می‌باشد. این افراد  به دلیل فداکاری، دوست دارند که به دیگران کمک کنند. قدرت تحمل بسیار بالا و پرانرژی بودن این افراد باعث شده تا آن‌ها بتوانند در روابط خودشان عشق و علاقه خوبی داشته باشند.

عنصر وجودی ماه تیر به یونانی، آب است. افرادی که ظاهرا آرام هستند، ولی از داخل احساسات زیادی دارند در واقع متولدین تیر هستند. این افراد خیلی زود با افراد دیگر صمیمی می‌شوند و خونگرم هستند. گاهی اوقات آن‌ها با افراد دیگر رفتار صمیمی و خوبی ندارند. سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ است که می‌توانید از آن‌ها با ترکیب خرچنگ و سایر نماد ماه‌ها استفاده کنید و زیورآلات جذاب بسازید.

نماد ماه مرداد به یونانی؛ لئو

نماد ماه مرداد به یونانی؛ لئو

نماد ماه مرداد به یونانی، لئو نام دارد. داستان این نماد از این قرار است که در اولین زایمان شیر، به هرکول دستور داده شد که پوست شیر را بازگرداند. هرکول شیر را تا سرحد مرگ خفه کرد و هنگام بازگشت، پوست شیر را پوشید. زئوس با قرار دادن شیر در تقویم یونانی، آن را گرامی داشت. متولدین مرداد ماه افرادی کاردان، متکی و بلندپرواز هستند. این افراد اغلب خوش صحبت، منصف و وفادارند. آن‌ها از بچگی به هر شکلی که ترتیب می‌شوند، می‌توانند در آینده نیز به همان شکل عمل کنند.

عنصر وجودی متولدین مرداد ماه آتش است. آن‌ها همواره علاقه زیادی به جمع دارند و از تنهایی خوششان نمی‌آید. سنگ ماه تولد مرداد ماهی‌ها، سنگ زبرجد است. این سنگ اگر روی قلب قرار بگیرد، غم، افسردگی، حسادت و … را از روی جسم و روح پاک می‌کند. این سنگ می‌تواند برای صاحب خود شانس بیاورد. می‌توانید از ترکیب سنگ و نماد ماه مرداد برای ساخت زیورآلات استفاده کنید.

سنگ تورمالین: جواهری رنگارنگ با تاریخچه‌ای جذاب و کاربردهای گسترده
مطالعه

نماد ماه شهریور به یونانی؛ باکره

نماد ماه شهریور به یونانی؛ باکره

در تقویم زودیاک یونان، نماد ماه شهریور به یونانی یک بانوی باکره اس. باکره نمادی از تغییر فصول به ویژه مرگ بعد از مرگ است. این نماد نشان دهنده یک فرشته است. داستان این نماد از دزدیده شدن باکرگی فرشته است که باعث شد تا این نماد نیز به تقویم یونانی‌ها اضافه شود. متولدین شهریورماهی افرادی با صبر و شکیبایی زیاد هستند. این افراد خوش قول، خوش شانس و موفق‌اند و علاقه زیادی به هنر دارند.

عنصر وجودی متولدین شهریورماه خاک است. از ویژگی‌های این افراد می‌توانند به پرتلاش و کوشا بودن اشاره کرد. سنگ متولدین شهریورماه سنگ یاقوت کبود است که می‌تواند برای افزایش آرامش مورد استفاده قرار گیرد. متولدین این ماه افراد قابل اعتمادی هستند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

نماد ماه مهر به یونانی؛ ترازو

نماد ماه مهر به یونانی؛ ترازو

بسیاری از افراد نماد ماه مهر به یونانی را تعادل می‌شناسند. این نماد در واقع یک ترازو است که داستان آن از الهه کمتر شناخته شده در عالم اموات به نام دایک است. دایک نشان دهنده عدالت از طریق قصاص می‌باشد. یونانیان باستان عدالت، انصاف و تعادل را از طریق این نماد نشان می‌دهند. به دلیل احترامی که یونانیان به این نماد قائل هستند، آن را در تقویم یونانی خود قرار داده‌اند.

متولدین ماه مهر همواره جواب خوبی را با خوبی می‌دهند و اگر با آن‌ها بد برخورد کنید، با شما نیز بد برخورد خواهند کرد. چرا که به عقیده آن‌ها باید تعادل همیشه برقرار باشد. به اعتقاد این دسته از افراد، برخی از کارها آنقدر مهم نیستند که بخواهند آن‌ها را سریع انجام دهند. متولدین مهر ماه دارای عنصر وجودی هوا هستند. این افراد در لحظه بهترین کار را انجام می‌دهند، اما می‌توانند مانند هوا به راحتی تغییر موضع نیز بدهند. سنگ ماه تولد مهر ماهی‌ها، سنگ اوپال است.

نماد ماه آبان به یونانی؛ عقرب

نماد ماه آبان به یونانی؛ عقرب

نماد ماه آبان به یونانی نماد عقرب است. افسانه این نماد بدین گونه است که جباری توسط عقرب نیش زده شده است. یکی از افسانه‌هایی که برای این نماد روایت شده این است که جبار هفت خواهر زیبا را تعقیب کرده بود و خواهران به زئوس فریاد  می‌زنند تا آن‌ها را نجات دهد. به همین خاطر عقربی برای نیش زدن به سمت جبار فرستاده شد. عقرب را می‌توان در آسمان شب به گونه‌ای پیدا کرد که در حال تعقیب جبار است.

آبان ماهی‌ها خوش بین و خونگرم هستند. به دلیل خصلت دوستانه این دسته از افراد، بسیار اطرافیان با آن‌ها خوش می‌گذرانند و احساس خوبی دارند. با این حال باید بدانید که اگر مطابق با میل آبان ماهی‌ها برخورد نکنید، با آن‌ها به مشکل بر می‌خورید! سنگ متولدین این ماه توپاژ است که بر روی قدرت فکر، خلاقیت و ثروت تاثیر زیادی دارد.

نماد ماه آذر به یونانی؛ قوس

نماد ماه آذر به یونانی؛ قوس

نماد ماه تولد آذر به یونانی، نماد قوس است. در تاریخچه‌های یونانی، قنطورس بالاتنه و سر یک مرد و پایین تنه یک اسب را نشان می‌دهد. او پادشاه سنتورها بود. ولی کایرون در معرض یکی از تیرهای سمی هرکول قرار گرفت و نمرد. با این حال به دلیل درد شدیدی که احساس می‌کرد، از زئوس کمک گرفت تا درد او را کاهش دهد. زئوس از کایرون درخواست کرد که قدرت خدایی خود را به پرومتئوس بدهد تا بتواند درد او را تسکین دهد.

خرید آنلاین 10 مدل جدید گوشواره طلا ساده با بهترین قیمت
مطالعه

متولدین آذر ماه افرادی حساس هستند و حس ششم آن‌ها بسیار قوی است. عنصر وجودی متولدین آذر ماه آتش است. به گونه‌ای که آن‌ها باعث تغییر و پاکسازی می‌شوند و حتی می‌توانند ویرانگر نیز باشند. سنگ متولدین آذر ماه، سنگ فیروزه است که برای از بین بردن دفع، بلا، ترس و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماد ماه تولد دی به یونانی؛ برج جدی

نماد ماه تولد دی به یونانی؛ برج جدی

نماد ماه تولد دی به یونانی، یک برج جدی است. طبق افسانه‌های یونانیان، این نماد نشان دهنده تولد و مراقبت از خدای یونان است. داستان از این قرار است که رئا مادر زئوس می‌ترسید که شوهرش فرزندش را ببلعد. به همین خاطر رئا، فرزند خودش را به کوه دیکته برد و زئوس توسط یک بز پرستاری شد. زمانی که زئوس خدای آسمان شد، با قرار دادن تصویر بز نگهدارنده خود در میان ستارگان او را مورد ستایش قرار داد.

متولدین دی ماه برنامه ریزی بسیار خوبی دارند. آن‌ها مصمم و خوش برخورد هستند. افراد متولد دی ماه عاشق زندگی بدون دردسرند و عنصر وجودی آن‌ها خاک است. این افراد اهل خیال پردازی نیستند و همیشه مصمم عمل می‌کنند. سنگ ماه تولد دی لعل است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نماد ماه تولد بهمن به یونانی؛ دلو

نماد ماه تولد بهمن به یونانی؛ دلو

نماد ماه تولد بهمن به یونانی نمادی به نام دلو است. این نماد شخصی را نشان می‌دهد که آب را از کوره می‌ریزد. در افسفانه‌های یونانی، دلو پسر تروس بود که زئوس از زیبایی آن شگفت زده شد. به همین خاطر  زئوس مانند یک عقاب به پایین آورد و دلو را به المپوس برد. زئوس با اعطای ستارگان به دلو، به او ادای احترام کرد.

متولدین بهمن ماهی افراد مطمئن و قابل اعتمادی هستند. آن‌ها برای انجام کارها بسیار کنجکاو و ماجراجو می‌باشند. عنصر وجودی بهمن ماه هوا است و این یعنی اینکه آن‌ها تغییر خلق و خوی زیادی دارند. سنگ بهمن ماهی آمیتیست است که نشان دهنده صلح و آرامش بوده و می‌تواند برای افرادی که کابوس می‌بینند، مفید باشد.

نماد ماه اسفند به یونانی؛ ماهی ها

نماد ماه اسفند به یونانی؛ ماهی ها

نماد ماه اسفند به یونانی دو ماهی است که در جهت مخالف یکدیگر شناخته می‌کنند. این نماد در واقع الهه آفرودیت است که برای پنهان کردن خود از هیولا و خدایان کمک می‌گیرد و به شکل ماهی در می‌آید. در افسانه‌های یونانی این نماد مورد ستایش قرار گرفته است.

متولدین ماه اسفند به راحتی تغییر موضع می‌دهند و از این شاخه به آن شاخه می‌پرند. آن‌ها بسیار احساسی و عاطفی‌اند. عنصر وجودی متولدین ماه آب است. سنگ اسفند ماهی‌ها آکوامارین است. اسفند ماهی‌ها افرادی دلسوز، مهربان و خونگرم‌اند.

سفارش انواع زیورآلات نماد ماه‌های یونانی از دانژه

اگر به نماد ماه‌ها به یونانی علاقه مند هستید، می‌توانید انواع زیورآلات ورق طلا را با این نمادها را به تیم و گروه هنری دانژه سفارش دهید. امکان شخصی سازی زیورآلات شما با توجه به نماد ماه تولد و همچنین سنگ متولدین هر ماه وجود دارد و این یعنی اینکه شما می‌توانید به بهترین شکل زیورآلات اختصاصی برای خودتان یا هدیه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *